Generalnie programowanie sprowadza się do myślenia w określony sposób. Często opanowanie tego sposobu zajęło nam tyle czasu i w trakcie użycia sprawia tyle trudności, że nie mamy czasu się zastanawiać co my właściwie myślimy.
Tak więc spróbuje przedstawić jak wyglądała by przykładowa sytuacja w której to Heniek mówi Marianowi, że ten ma udać się do monopolowego po flaszkę oraz bimber który kochana sprzedawczyni Hela trzyma za pazuchą dla najlepszych klientów, a co gorsza z nimi wrócić.
Asembler:
Marian robisz tak:
- wsadź rękę w prawą kieszeń Heńka
- wyciągnij zawartość
- wsadź to co żeś wziął do swojej prawej kieszeni
- obróć się w prawo o 90%
- zrób 40 kroków w przód
- obróć się w prawo o 30%
- zrób 40 kroków w przód
- otwórz drzwi
- zrób 4 kroki w przód
- obróć się w prawo o 90%
- wsadź prawą rękę za pazuchę Heli
- jeśli nie ma bimbru przejdź do kupowania flaszki
- zaciśnij prawą rękę na bimbrze
- wyjmij bimber
- schowaj bimber do lewej kieszeni
- (kupowanie flaszki):
- wsadź prawą rękę za ladę
- sprawdź czy jest tam flaszka
- jeśli flaszki nie ma to (kończ zakupy)
- wyjmij prawą rękę z za lady
- wyjmij zawartość prawej kieszeni
- wsadź to co wziąłeś do kasy
- wsadź prawą rękę za ladę
- weź flaszkę
- wyjmij prawą rękę z za lady
- wsadź zawartość ręki do prawej kieszeni.
- (kończ zakupy)
- ….. powrót ….
PHP:
Marian robisz tak:
- Ktoś ci da coś nie pytaj kto i nie sprawdzaj co, bo jeszcze się coś stanie.
- Idziesz z tym do sklepu na pewno trafisz nie ma wielu możliwości
- Jeśli są flaszki to bierzesz jedną i dajesz temu kto co dal to coś wcześniej i zostawiasz to coś co dostałeś wcześniej.
- Jeśli sprzedawczyni ma za pazuchą flaszkę to jest Hela weź to od niej i daj temu co poprzednio.
- Wracasz!
Pascal:
Marian robisz tak:
- Możesz mieć do dyspozycji:
- Heniek
- Hela
- flaszka
- bimber
- kasa
- zaczynasz robić
- jeśli Heniek ma kasę wówczas
- zaczynasz robić
- bierzesz kasę od Heniek
- idziesz do Hela
- jeśli Hela ma do sprzedania flaszkę wówczas
- zaczynasz robić
- kupujesz flaszkę od Hela
- chowasz flaszkę
- wracasz do Heniek
- oddajesz flaszkę dla Heniek
- idziesz do Hela
- kończysz robić
- jeśli Hela ma bimber wówczas bierzesz bimber od Hela
- wracasz do Heniek
- kończysz robić
- kończysz robić
Perl:
Marian robisz tak:
- bierzesz kasę od Heniek
- jeśli wciąż nie masz kasy sprzedajesz włosy Heńka.
- jeśli wciąż nie masz kasy zatrudniasz się do kopania działki jakiejś babci.
- jeśli wciąż nie masz kasy zatrudniasz się Heńka kopania działki jakiejś babci.
- idziesz do Sklep, hryyy, bierzesz bimber od Hela, hry, hryy, jeśli masz kasę kupujesz flaszkę.
- kaszl ; kaszl
- jeśli nie masz bimber wyciągasz tajne zapasy z piwnicy sąsiada.
- jeśli nie masz flaszka to podkradasz z domu.
- wraczasz
Perl (wersja identyczna)
Marian robisz tak:
- b|erzesz kasę od msr Hen|ek
- |eśl| wc|ąż n|e masz ka$y sprzeda|esz włosy Heńka.
- |f wc|ąż n|e have ka$y zatródn|asz s|ę to kOpan|a dz|ałk| |ak|e|ś babc|.
- |eśl| wc|ąż n|e masz ka$y zatrudn|asz s|ę Heńka diging dz|ałk| |ak|e|ś babc|.
- |dz|esz do Sklep, hryyy, b|erzesz b|mber od Hela, hry, hryy, |eśl| masz kasę kupu|esz flaszkę.
- kaszl ; kaszl
- |eśl| n|e masz b|mber wyc|ągasz ta|ne zapasy z p|wn|cy sąs|ada.
- |eśl| n|e masz flaszka to podkradasz z house.
- wraaaaaaaczasz
Dobre dobre.
ReplyDeleteTo Ci się na prawdę udalo:)))
ReplyDeleteZawsze możecie zaproponować jeszcze inną perspektywe ;)
ReplyDelete