13 July 2010

Javarsovia 2010 z drugiej ręki

Odczucia
  • Z niecierpliwością czekam na następną Javarsovie, co moim zdaniem samo z siebie świadczy o tym jak bardzo byłem zadowolony z uczestnictwa.
  • Afterparty także pobiło moje oczekiwania, tylko prelegentów na niej trochę brakowało.
  • Dodatkowo byłem pod wrażeniem liczby uczestników.
  • Na pewno niewybaczalnym jest fakt, że nie wygrałem Asusa .
  • Tak wiele się działo, że brakowało mi czasu, aby dokładnie zapoznać się ze stoiskami sponsorów.
Prezentacje

» Jak zapobiegać biodegradacji kodu «
by Jakub Nabrdalik

  • Temat nie był zbyt rozległy, ale ciekawie i kompleksowo omówiony.
  • Dodatkowo przykłady były jak najbardziej trafne.
  • Sam mam za sobą refaktoryzacje na tyle skomplikowane, że potrzebowałem na nie do 2 tygodni wraz z budową specjalnych narzędzi aby w ogóle były możliwe, efektem czego było skrócenie czasu wprowadzenia zmian z jednego dnia i więcej do maksymalnie kilku godzin i to bez nerwowego zastanawiania się jaki efekt nasza praca przyniesie. Więc choć przedmiot prezentacji wydaje się być błahy to nie zmienia to faktu jak duży wpływ ma nasze podejście do programowania na dalszą jakość pracy z projektem.

» Jak można zarobić na uczciwości, przejrzystości i szacunku do klienta «
» kontrakty agile w praktyce «
by Wojciech Seliga

  • Naprawdę miło usłyszeć jak ludzie potrafią się wybić nie działając na szkodę lub kosztem klienta. Z drugiej zaś strony możemy zaobserwować jakie konsekwencje przynosi odwrotne podejście: "W jaki sposób dożywotnio zarabiać na oprogramowaniu?"
  • Do samej prezentacji nie mam żadnych zastrzeżeń. Prowadzący wiedział o czym mówi, a temat jest niewątpliwie warty poszerzenia.


» Performance Considerations in Concurrent Garbage-Collected Systems «
by Gil Tene

  • I was really impressed by the quality of this presentation along with the amount of given informations.
  • What a pity that there was no time for more complicated questions.


» Projekt Voldemort: gdy relacyjna baza danych to za mało (zbyt wiele?) «
by Tomasz Nurkiewicz

  • Ciekawe i potrzebne rozwiązanie, może tylko nie potrzebnie było pokazane jak uzyskać prezentowane efekty, choć nie którym właśnie to przypadło do gustu.


» Windows Azure - Cloud Computing, co to, po co i dla kogo? «
by Tomasz Kopacz

  • Wiele funkcji zostało tu przedstawionych, ale jak dla mnie zbyt wiele. Dlatego nawet pomimo, iż zauważyłem niewątpliwe zalety proponowanych rozwiązań to postrzegam je jako "Spaghetti Monster" i osobiście bałbym się w to wchodzić.


» Oracle Coherence - wprowadzenie poprzez przykłady «
by Waldemar Kot

  • Ciągle mam wrażenie, że ta prezentacja powinna trwać minimum 3h, aby pokryć zapotrzebowanie na omawiany temat, zwłaszcza, że zawsze można liczyć na kompetentną odpowiedz od Waldka, o ile jest na to czas.


» Software Craftsmanship - Język wzorców językiem profesjonalistów «
by Sławek Sobótka

  • Na moje szczęście mogę wcześniej zapoznawać się z prezentacjami/przekonaniami Sławka, na tej podstawie przypuszczam, że i ta prezentacja cieszyła się odpowiednim uznaniem.


» Pozostałe «
by Inni prelegenci

0 comments / komentarz(y):

Post a Comment